• Hopp til primær menyen
  • Hopp til hovedinnhold
  • Hopp til bunntekst
logo

Med fokus på godt innhold

  • Nyheter
  • Eavis
  • Min side
  • Bli abonnent
Meny
  • Nyheter
  • Leserbrev
  • Lokalhistorie
  • Mat og drikke
  • Fra fotoarkivet
  • Godt og gammelt
  • Totens Blad Eavis
  • Gjøviks Blad Eavis
  • Besøk vår søsteravis Gjøviks Blad
  • Dødsannonser
Logg inn
  • Bli abonnent
  • Min side
  • Tips oss
  • Redaksjonen
  • Annonsere
  • Kundeservice
NYHETER
3 minutter lesetid

Du finner ikke folk som Edith i nettbutikken

En totning slet økonomisk, dermed gjorde han noe som ikke var så lurt. (Illustrasjonsfoto)
Jon Olav Andersen, redaktør
Publisert: 17 november, 2024 10:22
Oppdatert: 17 november, 2024 10:22

Kommentar: Du har sikkert lest om Edith på apoteket på Skreia som skal pensjonere seg. En epoke er over, sier noen. Da vi publiserte artikkelen haglet det inn med kommentarer. Ikke bare kjenner alle henne, de kjenner også servicen hun har gitt på det lokale apoteket. «Edith løser alt», var det en som skrev.

Artikkelen fortsetter under annonsen
Artikkelen fortsetter under annonsen

La oss stoppe opp og reflektere litt. Du er kanskje fornøyd med alt du handler på nett, alt det billige som kommer rett fra Kina, for eksempel? Og du har kanskje vært heldig og truffet en hyggelig kundebehandler i Sverige når du har ringt for å klage på det som var i pakka som dumpet ned i postkassa. Likevel våger vi å påstå at du ikke treffer folk som Edith i nettbutikken.

En som er opptatt av å gi god service, og vet at kunden føler seg trygg og ivaretatt. En som vet at kunden kommer tilbake nettopp fordi han eller hun opplevde at noen var oppriktig interessert i å hjelpe. En som du også dumper borti etter arbeidstid.

Vi har startet sprinten inn mot jul. Det er nå vi forbrukere bruker kortene våre i langt høyere tempo enn vanlig. Alle opplever utfordrende tider, det har vært mange økonomisk tøffe måneder. Vi vet at det sitter lokale forretningsdrivende og håper på at julehandelen skal redde dem, etter en lang periode med lav omsetning. Så spørs det, da. Hvor velger vi å bruke kortene våre? I en lokal forretning der varen kanskje er litt dyrere, men servicen god? Eller i en nettbutikk et sted ute i verden?

Valget er fritt. Velger alle å bruke et nettapotek i stedet for å oppsøke kollegene til Edith, er det ikke sikkert apoteket i nabolaget har grunnlag for å drive. Kjøper du den nye vinterjakka fra en nettbutikk, kan det hende sportsforretningen borte i gata stenger for godt i februar. Vi kunne lage mange eksempler.

Som sagt, valget er fritt. Vi håper bare det er et bevisst valg.

Sentralbord
61 16 87 50
Besøksadresse
Hauggata 6, 2850 Lena
Postadresse
Postboks 4, 2851 Lena
Redaksjonen
post@totens-blad.no
Annonseavdelingen
annonse@totens-blad.no

Ansvarlig redaktør
Jon Olav Andersen
Daglig leder
Morten Linnerud
Markedssjef
Hans Erik Linnerud

Se alle ansatte

Totens Blad arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.
Det er ikke tillatt å kopiere innholdet på dette nettstedet uten avtale med Totens Blad.

Kundeservice
Problemer med levering // Tips oss // Annonsere
Kundesenter // Kontakt oss // Ansatte

Personvernerklæring // Informasjonskapsler // Abonnementsbetingelser

Totens Blad © 2025 · Løsningen er designet og utviklet av Dyplink - dyplink.no